Sunday 2 February 2020

PPSMI BELUM MUKTAMAD, MASIH DALAM PERBINCANGAN AWAL - TPM

KLANG: Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, langkah untuk melaksanakan penggunaan bahasa Inggeris bagi pengajaran dan pembelajaran Sains dan Matematik di sekolah belum lagi dimuktamadkan.
“Perbincangan untuk pelaksanaan semula Pengajaran Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) masih di peringkat awal. Belum ada keputusan,” kata Timbalan Perdana Menteri selepas menghadiri sambutan Tahun Baharu Cina di Dewan Persatuan Hokkien Klang di sini, hari ini.
Beliau mengulas pengumuman Perdana Menteri yang juga pemangku Menteri Pendidikan, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa Bahasa Inggeris akan digunakan semula untuk pengajaran dan pembelajaran Sains dan Matematik di sekolah bagi menggalakkan penggunaan bahasa antarabangsa itu.
Pengumuman itu dibuat menerusi sebuah rakaman video ringkas mesyuarat dengan pengurusan Kementerian Pendidikan sebelum dimuat naik dalam Twitter@chedetoffocial, kelmarin.

Dr Wan Azizah (empat, kiri) mencanting lukisan pada Majlis Sambutan Rumah Terbuka Tahun Baharu Cina Persatuan Hokkien Klang 2020 di Dewan Persatuan Hokkien Klang, hari ini. Turut hadir Presiden Persekutuan Persatuan-Persatuan Hokkien Malaysia, Tan Sri Lim Hock San (lima, kanan) dan Presiden Persatuan Hokkien Klang, Soo Hak Min (tiga, kiri)

No comments:

Post a Comment