Tuesday 18 August 2020

PdP AMALI TEKNIKAL DAN VOKASIONAL MULAI 1 SEPTEMBER

Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob. - Foto BERNAMA
Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.
KUALA LUMPUR: Mesyuarat Khas Menteri-Menteri Mengenai Pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) meluluskan Garis Panduan Pengajaran dan Pembelajaran (PdP) Amali Teknikal dan Vokasional berkuat kuasa 1 September ini.
Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata garis panduan yang perlu dipatuhi membabitkan lebih 89 Kolej Vokasional serta Sekolah Menengah Kebangsaan dan Sekolah Menengah Teknik yang terpilih.
Katanya, garis panduan itu termasuklah menentukan bilangan pelajar berdasarkan kapasiti ruang, tempat dan peralatan amali dibersihkan dan disanitasi serta murid bergejala tidak dibenarkan untuk mengikut amali.
"Selain itu, terdapat sekolah membabitkan teknikal dan vokasional yang bukan saja terletak di bawah Kementerian Pendidikan (KPM), ia juga ada di bawah kementerian, agensi dan institusi swasta lain, justeru mereka perlu mengguna pakai prosedur operasi standard (SOP) yang sama di bawah KPM," katanya pada sidang media selepas Mesyuarat Khas Menteri-Menteri Mengenai Pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan di sini, hari ini.
BERITA HARIAN ONLINE

No comments:

Post a Comment